Jeśli chodzi o podjęcie decyzji, który samochód elektryczny kupić w ciągu najbliższych kilku lat, istnieje kilka opcji. Tutaj omówimy Forda Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 i Mercedes EQS. Każdy z nich ma swoje wady i zalety, więc ważne jest, aby poznać swoje opcje przed podjęciem decyzji.
Ford Mach-E
Ford Mach-E to pojazd elektryczny, który będzie oferowany w kilku różnych wersjach wyposażenia i układach napędowych. Model podstawowy posiada 266-konny silnik elektryczny i 317 funtów momentu obrotowego. Wersja eAWD ma większy moment obrotowy i jeszcze większy zasięg. Ford szacuje, że czas 0-60 mph modelu bazowego wyniesie 5,8 sekundy. Model eAWD ma być szybszy od wersji RWD.
Samochód elektryczny Ford Mach-E ma wiele cech, które sprawiają, że jest doskonałym wyborem na rok 2022. Posiada 15,5-calowy ekran dotykowy i wygodny pasek skrótów ułatwiający dostęp do elementów sterujących. Jest również wyposażony w oprogramowanie Android Auto i Apple CarPlay do integracji urządzeń mobilnych. Posiada również pokładowy system nawigacji, który jest responsywny, czysty i intuicyjny. Posiada również możliwość wydawania poleceń głosowych.
Mustang Mach-E po raz pierwszy zadebiutował w 2021 roku i pomógł Fordowi mieć udany rok. Wersja 2022 ma kilka ulepszeń, w tym więcej kolorów farb i nieco zwiększony zasięg. Inne zmiany obejmują tweaki do konkretnych trymów. Wykończenie California 1 dostaje podgrzewane przednie fotele i kierownicę, a wykończenie GT dodaje czarny dach.
Pod względem jazdy Ford Mach-E jest nieco bardziej wyboisty niż jego europejscy rywale. Ford mógł wydać więcej pieniędzy na wygłuszenie wnętrza, ale inni konkurenci oferują cichsze kabiny. Poza tym Ford Mach-E ma najlepszy promień skrętu w swojej klasie i doskonałe pole widzenia, co ułatwia parkowanie. W innych wersjach wyposażenia dostępny jest aktywny system wspomagania parkowania, choć opcja ta nie jest dostępna we wszystkich modelach.
Hyundai Ioniq 5
Jeśli szukasz samochodu elektrycznego, który będzie niezawodny i wygodny w prowadzeniu, Hyundai Ioniq 5 może być dla Ciebie idealnym wyborem. Jego hybrydowy układ napędowy oferuje szeroki zasięg 80 mil między ładowaniami, a do tego posiada możliwość superszybkiego ładowania akumulatorów. Technologia ta pozwala na ładowanie od 0 do 60 mil w ciągu pięciu minut, a 80 procent naładowania osiąga w zaledwie 18 minut.
Wnętrze Hyundai Ioniq 5 jest czyste i minimalistyczne, z miękkimi w dotyku materiałami i dwuramienną kierownicą. Jego kabina jest wyposażona w wiele zaawansowanych technologicznie elementów, takich jak łączność Bluetooth, bezprzewodowa ładowarka i radio DAB. Hyundai wyposażył również Ioniqa 5 w zaawansowany system telematyczny, który jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Ponadto poziom wykończenia Limited posiada szklany szyberdach, wyświetlacz head-up, monitor surround oraz system audio Bose.
Hyundai Ioniq 5 posiada jeden zestaw akumulatorów, który może pomieścić do 58 kWh energii. Podstawowy model wyposażony jest w pojedynczy silnik elektryczny, który wytwarza 168 koni mechanicznych i 258 funtów momentu obrotowego. Wyższe trymery pochodzą z większym pakietem baterii, który może pomieścić do 77,4 kWh energii. Mają też opcjonalny napęd na wszystkie koła HTRAC. Napęd na wszystkie koła jest dostępny w wersji Limited.
Kia EV6
Jeśli chcesz jeździć samochodem w pełni elektrycznym, to powinieneś rozważyć Kia EV6. Jest on nie tylko bardzo stylowy, ale również bardzo wydajny. Jego bateria jest długotrwała i ma napęd na wszystkie koła. EV6 kosztuje około 57 410 dolarów i ma zasięg około 274 mil.
Kia EV6 z 2022 roku ma zadebiutować na rynku amerykańskim w pierwszym kwartale 2022 roku. Będzie oferowana w trzech różnych wersjach: light, wind i GT-Line. Wszystkie cztery przyjadą z zasięgiem około 310 mil, co jest dość imponujące jak na samochód w swoim przedziale cenowym. EV6 jest oparty na platformie E-GMP, która jest już używana przez grupę Hyundai. Dzieli on fundamenty z Hyundai Ioniq 5.
EV6 posiada pakiet baterii, który może naładować się do 80% w nieco ponad 20 minut. Zestaw akumulatorów w Kia EV6 jest chłodzony olejem i posiada przewody o przekroju kwadratowym dla lepszej gęstości momentu obrotowego. Silniki elektryczne pracują z prędkością około 15 000 obr/min. Nabywcy EV6 otrzymają od Kia we współpracy z Electrify America kredyt na ładowanie w wysokości 1 000 kWh. Kredyt jest dobry przez trzy lata i odpowiada czterem do pięciuset milom zasięgu RWD EV6.
Kolejnym imponującym aspektem Kia EV6 jest jej wnętrze. Jego elegancki, futurystyczny design łączy zaawansowane technologicznie funkcje z komfortową kabiną. Przednie siedzenie oferuje więcej miejsca na nogi niż konkurencja, a tylne jest pojemne. Wnętrze EV6 ma charakter premium, a wersja GT-Line oferuje fotele pokryte sztuczną skórą z opcjonalnym zamszowym obszyciem.
Mercedes EQS
Osoby zainteresowane samochodami zelektryfikowanymi mają kilka opcji. Mercedes EQS jest pierwszym samochodem elektrycznym noszącym plakietkę Mercedes EQ i jest to luksusowy pięciomiejscowy samochód, który zasługuje na plakietkę Klasy S. Niemiecki producent samochodów, który produkuje auta od ponad wieku, poważnie myśli o elektryfikacji swoich samochodów w najbliższych latach.
Masa własna EQS zbliża się do trzech ton, ale samochód nadal dobrze się prowadzi. Ma standardowe zawieszenie pneumatyczne i adaptacyjne tłumienie dla lepszej kontroli. Ma też nisko położony środek ciężkości dzięki wysokonapięciowej baterii zamontowanej pod podłogą. Niezależnie od stylu jazdy, Mercedes EQS to komfortowa jazda.
Mimo zaawansowanych funkcji EQS, samochód ma swoje wady. Brakuje mu komfortu jazdy jak w Klasie S, ale jego pneumatyczne zawieszenie z czterema zakrętami pochłania niedoskonałości drogi. Ponadto, w kabinie panuje szeptana cisza. Pomimo swoich wad, EQS to wciąż godny samochód elektryczny, który warto wybrać w 2022 roku.
Jednym z największych problemów EQS jest pedał hamulca. Jest on trudny w użyciu. Pedał jest zbyt miękki i wymaga zbyt dużego wysiłku. System ma współpracować z hamowaniem regeneracyjnym. Gdy zwolnisz pedał gazu, hamowanie regeneracyjne spowolni cię i prześle energię z powrotem do samochodu. Oprócz tego EQS ma wyświetlacz head-up, który wyświetla obraz tego, co jest przed nami, ze znacznikami pasa ruchu i odległości. Jeśli jesteś na autostradzie, nie będziesz musiał go dotykać.
Toyota bZ4X
Jeśli szukasz samochodu elektrycznego, ucieszy Cię wiadomość, że Toyota planuje wypuścić całkowicie elektryczny samochód w 2022 roku. Celem firmy jest również posiadanie 70 zelektryfikowanych modeli na całym świecie do 2025 roku. Ten nowy model, Toyota bZ4X, jest całkowicie nowy i oczekuje się, że będzie dostępny wczesną wiosną w stanach ZEV, a później w 2022 roku dla ogółu społeczeństwa.
Samochód elektryczny BZ4X będzie dostępny w dwóch układach napędowych, przy czym wersja z napędem na przednie koła zawiera jeden silnik elektryczny i pakiet akumulatorów o pojemności 63,4-kWh. Natomiast model z napędem na wszystkie koła będzie miał drugi silnik elektryczny na tylnej osi, co zwiększa zasięg do 252 mil.
bZ4X to urodziwy pojazd o doskonałej aerodynamice. Samochód posiada nietypowo wygięty przedni zderzak, a tylna część nadwozia jest asertywna i dobrze wyważona. Oferuje również dobre hamulce i wygodne wnętrze. Toyota bZ4X nie jest samochodem sportowym, ale to przyzwoity samochód dla większości ludzi.
Nowa Toyota bZ4X będzie debiutem submarki bZ i pierwszym masowo produkowanym akumulatorowym EV firmy. Jest to kompaktowy samochód elektryczny, wielkości RAV4, i blisko spokrewniony z Solterrą Subaru. Mimo że bZ4X nie jest najlepszym samochodem elektrycznym, jest to imponujący pierwszy krok firmy.
Chevrolet Bolt EV
Chevy Bolt EV to nowy pojazd elektryczny, który zadebiutuje w 2022 roku. Będzie wyposażony w hamowanie regeneracyjne, które pozwala na zatrzymanie samochodu bez konieczności używania przez kierowcę pedału hamulca. Zamiast tego samochód będzie zwalniał, gdy kierowca zwolni pedał gazu. Dzięki temu akumulator może się ładować w miarę zwalniania pojazdu.
Bolt EV jest wyposażony w wiele elementów bezpieczeństwa, w tym automatyczne światła drogowe i automatyczne hamowanie awaryjne. Posiada również tylne czujniki parkowania, monitory martwego pola i lusterko z tylną kamerą. Bolt EUV ma również Super Cruise i Android Auto. Kosztuje około 32 500 dolarów za model podstawowy i dodatkowe 2 000 dolarów za wersję EUV.
Wnętrze Chevy Bolt EV oferuje ekskluzywne materiały i miękkie w dotyku powierzchnie. Ma też nową kierownicę z płaskim dnem i nowy 8,0-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z nowymi przyciskami. Ma taką samą ilość miejsca dla pasażerów jak Nissan Leaf, z pojemną kabiną i tylnymi siedzeniami, które składają się na płasko, aby uzyskać maksymalną przestrzeń ładunkową.
Inne modernizacje obejmują adaptacyjny tempomat i siedmiogłośnikowy system audio Bose. Bolt EV oferuje również bezprzewodowe ładowanie telefonu. Atrakcyjności dodaje także nowy system infotainment i szybsze ładowanie w domu.