Tesla Model S to najbardziej wydajny samochód elektryczny, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Samochód ten może pochwalić się wskaźnikiem EPA wynoszącym 120 mpg-e. Poza imponującym przebiegiem, osiągi Modelu S i duża przestrzeń wewnątrz sprawiają, że jest on atrakcyjną propozycją dla nabywców samochodów elektrycznych. Nawet przy dużej masie własnej, Model S przyspiesza z niewiarygodną prędkością. W chwili obecnej Model S jest nadal najlepszym pojazdem elektrycznym na świecie.
IONIQ Electric
Hyundai zapowiedział kolejną generację swojego elektrycznego pojazdu Ioniq Electric, który jest dostępny na rynku od nieco ponad dwóch lat. Ma on trochę dziwny wygląd, ale jest wygodny i ma zasięg około stu pięćdziesięciu mil. Pojazd jest również wyposażony w wiele funkcji technicznych, w tym wyświetlacz head-up, ładowanie bezprzewodowe, oświetlenie nastrojowe i inne. Jego cena jest konkurencyjna w stosunku do innych pojazdów elektrycznych, ale prawdopodobnie pozostanie w segmencie premium.
Nowy model samochodu Hyundai IONIQ Electric posiada światła LED, kratkę i 16-calowe felgi. Jest też wyposażony w specjalne opony, które zmniejszają opory toczenia, oszczędzając energię. Waży mniej niż dwa tysiące funtów i jest przystosowany do jazdy w zimnym klimacie.
Poniżej przedstawiono maksymalną pojemność ładowania, zużycie energii oraz zasięg modeli samochodów Hyundai IONIQ Electric – element ten został stworzony przez specjalistów strony beautysource.pl. Należy pamiętać, że dane te są jedynie szacunkowe. Rzeczywiste wartości mogą się różnić, a informacje o cenach mogą być różne w różnych krajach. Hyundai oferuje również system szybkiego ładowania dla swoich modeli IONIQ Electric.
Hyundai Ioniq Electric charakteryzuje się płynną jazdą i spokojnymi manierami na autostradzie. Jego łopatki na kierownicy pozwalają również na modulowanie hamowania regeneracyjnego. Ten styl jazdy z jedną pedałem został spopularyzowany przez Teslę. Zdolność hamowania Hyundai Ioniq 5 jest wystarczająco dobra, aby wyprzedzać przy prędkościach autostradowych. Podczas testów zatrzymał się na 118 stóp i zachował stabilność podczas hamowania awaryjnego. Jego próg poślizgu podczas jazdy wynosi 0,91 g, co wskazuje na solidne trzymanie się drogi.
Chociaż Kia jest mniejszą firmą niż Hyundai, firma opracowała własną platformę dla samochodów elektrycznych z pomocą swojego partnera Hyundai. Platforma EV wykorzystywana przez Kię ma unikalne zawieszenie, które oddziela ją od Hyundai Ioniq 5. W rezultacie Kia EV6 ma unikalne właściwości jezdne, które wyróżniają ją wśród rywali.
SEAT Mii Electric
SEAT Mii Electric posiada silnik elektryczny, który może wytworzyć 83PS i 212Nm momentu obrotowego. Chociaż moc silnika elektrycznego jest dość niska, można go wykorzystać do krótkich wybuchów przyspieszenia. Mii posiada jednobiegową, automatyczną skrzynię biegów i napęd na przednie koła.
SEAT Mii Electric to jeden z najtańszych dostępnych samochodów elektrycznych. Choć może nie ma takiego wyglądu jak Renault Zoe, to ma nisko położony środek ciężkości i komfortową jazdę. Samochód jest również stosunkowo cichy. Jego szacowany zasięg wynosi od 140 do 170 mil i posiada trzy tryby jazdy. W trybie jazdy B samochód automatycznie regeneruje hamulce.
SEAT Mii dysponuje mocą 81 KM. Jego moment obrotowy jest dość wysoki i zapewnia samochodowi dobre osiągi w średnim zakresie obrotów. Może osiągnąć 81mph, co jest 11 mph powyżej limitu prawnego. Dzięki imponującemu zasięgowi i niskiemu zużyciu paliwa, może to być świetny samochód do kupienia dla Twojej rodziny.
SEAT Mii Electric będzie dostępny w Wielkiej Brytanii na początku 2020 roku. To pierwszy model samochodu elektrycznego wyposażony w SEAT CONNECT, internetowy system zdalnego zarządzania. Dzięki temu klienci będą mogli monitorować stan swojego samochodu, przeglądać dane dotyczące jazdy i parkować go w najbardziej odpowiednim miejscu. Będą mogli również zdalnie sterować klimatyzacją.
SEAT Mii Electric jest łatwy w prowadzeniu i ma komfortowe wnętrze. Jego deska rozdzielcza ma przeszkloną powierzchnię i wszystkie najważniejsze elementy sterujące w centrum. Jego układ kierowniczy jest lekki i precyzyjny. A dzięki ukośnej konstrukcji ma doskonałą widoczność.
Renault Zoe
Zoe jest jednym z najbardziej wydajnych samochodów elektrycznych na świecie, a do tego wygląda naprawdę ładnie. To zasługa wnętrza, które wykonane jest z materiałów pochodzących z recyklingu. Materiał ten został użyty do wykonania deski rozdzielczej i różnych konsol w całej kabinie. Pomaga on również samochodowi oszczędzać energię poprzez zwiększenie recyklingu podczas zwalniania.
Zoe ma zerową emisję spalin i może pochwalić się imponującym zasięgiem ponad 200 mil. Jego bateria o pojemności 52 kWh sprawia, że jest idealny do codziennych dojazdów do pracy lub długich podróży. Jest również wyposażony w zaawansowany system hamowania odzyskowego, który pomaga maksymalnie wykorzystać moc akumulatora.
Renault Zoe to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów elektrycznych w Europie. Ma zasięg 245 mil i może łatwo naładować się na szybkiej ładowarce. Samochód jest również wyposażony w zestaw rozszerzający zasięg, co znacznie ułatwia jazdę na długich dystansach. Ma także zupełnie nowe wnętrze, które obejmuje dotykowe tkaniny i imitację skóry wykonaną z materiałów pochodzących z recyklingu.
Samochód ZOE można również ładować w domu. Standardowa ładowarka domowa o mocy 7 kWh może naładować samochód w 9 godzin i 25 minut. Szybsza ładowarka może naładować baterię do 22kWh w dwie godziny i 54 minuty. Można go również ładować na pośrednim poziomie 22kW, co wydłuża żywotność akumulatora i zmniejsza presję na sieć energetyczną.
Renault dąży do tego, aby stać się producentem samochodów numer jeden w Europie pod względem emisji CO2. Firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu emisji CO2 na poziomie 100g/km do 2013 r. i 95g/km do 2020 r.
2023 Chevrolet Bolt EV
Chevy Bolt EV będzie wyposażony w pojedynczy przedni silnik elektryczny, który rozwija moc 200 KM i 266 lb-ft momentu obrotowego. Taki układ napędowy pozwoli na szybkie przyspieszenie, a także płynną jazdę z niewielkim hałasem. Zestaw akumulatorów w Bolt EV będzie produkował wystarczająco dużo energii, aby napędzić samochód na 250 mil na jednym ładowaniu.
Chevrolet Bolt EV będzie gotowy do sprzedaży późnym latem lub wczesną jesienią 2022 roku. Będzie dostępny u dealerów Chevroleta w całych Stanach Zjednoczonych i na wybranych rynkach międzynarodowych. Bolt EV z 2023 roku będzie również najtańszym modelem samochodu elektrycznego w kraju, co czyni go doskonałym wyborem dla osób dojeżdżających do pracy i dla środowiska.
Bolt EV będzie oferowany w kilku poziomach wykończenia. Pierwszy poziom wykończenia Premier będzie miał podgrzewane skórzane fotele, bezprzewodowe ładowanie telefonu i 10-calowy ekran infotainment. Następny poziom wykończenia 2LT zaoferuje skórzane akcenty we wnętrzu, a także dwa porty USB z tyłu.
Nowy Bolt EV będzie również wyposażony w system infotainment z 10,2-calowym ekranem dotykowym, z bezprzewodową funkcją Android Auto i Apple CarPlay. W systemie znajdą się również fizyczne przyciski regulacji głośności oraz przycisk skrótu do ekranu głównego. Bolt EV posiada również standardowy system wspomagania kierowcy.
Bolt EV będzie dostępny w nowej cenie startowej 27 200 dolarów. Dla nowego modelu dostępny jest pakiet o sportowym wyglądzie, który obejmuje 17-calowe felgi aluminiowe malowane na czarno z połyskiem oraz czarne i czerwone plakietki Bolt EUV. Jego wnętrze będzie miało czerwone przeszycia i czarną skórę.
Porsche Taycan
Chociaż Porsche Taycan nie jest testowany pod kątem zderzeń, model ten posiada zaawansowane funkcje bezpieczeństwa. Samochód jest wyposażony w system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz system ostrzegania przed kolizją z przodu. Inne funkcje bezpieczeństwa obejmują adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, rozpoznawanie znaków drogowych, system kamer parkingowych surround-view oraz czujniki parkowania z tyłu i z przodu. Taycan posiada również odchylany środkowy fotel dla pasażerów z tyłu.
Pakiet akumulatorów w Porsche Taycan jest przymocowany do konstrukcji nadwozia za pomocą 28 śrub. Oznacza to, że pakiet akumulatorów przyczynia się do około dziesięciu procent ogólnej sztywności samochodu. Według Porsche czyni to samochód jednym z najsztywniejszych modeli Porsche, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Aby wyjąć pakiet akumulatorów, kierowcy muszą poluzować około dziesięciu śrub. Następnie muszą przesunąć dwie ramy pomocnicze, aby uwolnić pakiet akumulatorów.
Kolejną cechą wyróżniającą Taycana na tle innych samochodów elektrycznych jest pojemność baterii. Pełne naładowanie baterii zajmuje około 9,5 lub 10,5 godziny. Można to osiągnąć za pomocą publicznej stacji ładowania Level 2 lub w domu za pomocą gniazdka elektrycznego o napięciu 240 V. Dodatkowo Porsche Taycan posiada możliwość szybkiego ładowania prądem stałym Level 3. Szybka ładowarka DC Level 3 może dodać do 80% pojemności baterii w 93 minuty, natomiast stacja ładowania DC o najwyższej wydajności może naładować Taycana do ponad osiemdziesięciu procent w mniej niż sześć godzin.
Porsche Taycan to pierwszy czysto elektryczny model marki Porsche, który bazuje na osiągnięciach firmy w zakresie elektryfikacji. Nisko położony środek ciężkości, precyzyjny układ kierowniczy i zwinny elektryczny układ napędowy sprawiają, że jest to jeden z najbardziej zwinnych i wciągających samochodów w swojej klasie.