Jeśli zastanawiasz się, czy rowery elektryczne są warte wpływu na środowisko, nie jesteś sam. Przeciętny rower elektryczny emituje rocznie równowartość samochodowego akumulatora kwasowo-ołowiowego. Jest to znaczna ilość zanieczyszczeń w porównaniu do tradycyjnych rowerów, ale istnieje kilka czynników, które przyczyniają się do jego wpływu na środowisko.
Artykuł przygotowany z myślą o naszych czytelnikach, dzięki współpracy z parasolubezpieczeniowy.pl
Rowery elektryczne emitują rocznie akumulator kwasowo-ołowiowy wielkości samochodu
Przeciętny rower elektryczny wytwarza na jedną jazdę równowartość samochodowego akumulatora kwasowo-ołowiowego. Taki akumulator ma 30-40 procentową zawartość ołowiu, co skutkuje emisją około 3 kilogramów ołowiu rocznie. Biorąc pod uwagę liczbę rowerów elektrycznych na drogach, ilość ta jest oszałamiająca. Jednak rowery elektryczne oferują również wiele korzyści dla środowiska. Zużywają drastycznie mniejszą ilość energii i emitują znacznie mniej gazów cieplarnianych niż rowery konwencjonalne.
Akumulatory kwasowo-ołowiowe są stosunkowo niedrogie i można je kupić w wielu lokalnych sklepach lub w sklepach internetowych. Zakup w lokalnym sklepie pozwoli Ci zaoszczędzić na kosztach wysyłki. Akumulatory kwasowo-ołowiowe można również znaleźć w większości sklepów z narzędziami, a nawet w Radioshack. Akumulatory kwasowo-ołowiowe mają wysoki potencjał mocy wyjściowej. Podczas gdy akumulatory litowe nie lubią zbyt dużego natężenia prądu, akumulatory kwasowo-ołowiowe są w stanie poradzić sobie z dużymi prądami.
Rowery elektryczne są również cięższe od tradycyjnych rowerów. Jest to spowodowane akumulatorem kwasowo-ołowiowym, który zasila silnik e-bike’a. Ich pełne naładowanie może trwać od dwóch do dziesięciu godzin. Pojemność baterii i moc silnika różnią się w zależności od modelu, ale większość mieści się w zakresie od 250 do 750 W. Rowery elektryczne są również w stanie poruszać się z prędkością do 30 mil na godzinę.
Rowery elektryczne mogą pomóc zredukować emisję zanieczyszczeń z akumulatora kwasowo-ołowiowego wielkości samochodu. Rząd Indii pracuje nad obniżeniem podatku GST od e-pojazdów. Pomoże to zachęcić do szybszego przyjęcia tych pojazdów elektrycznych. Rząd wprowadza również ulepszenia infrastrukturalne dla rowerów elektrycznych, takie jak budowa tras rowerowych i stacji ładowania akumulatorów.
Rządy i ekolodzy są coraz bardziej zaniepokojeni emisją dwutlenku węgla. Rosnąca emisja dwutlenku węgla na świecie zwiększyła zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne i rowery. W niektórych krajach rowery elektryczne stają się najpopularniejszym środkiem transportu. Rządy wprowadzają zachęty finansowe i budują ulice przyjazne rowerom.
Konkurują z rowerami konwencjonalnymi
Chociaż e-rowery są podobne pod względem rozmiaru i kształtu do rowerów konwencjonalnych, różnią się funkcją użytkową. Ta niepewność doprowadziła do niespójnych polityk zarządzania i regulacji, ograniczających dostęp e-bike’ów do ziem federalnych. W rezultacie zarządzenie wymagało od NPS i innych agencji Departamentu Spraw Wewnętrznych zdefiniowania rowerów elektrycznych oddzielnie od pojazdów mechanicznych.
Jednak wiele miast w Chinach obawia się ich wpływu na środowisko i zakazuje używania rowerów elektrycznych na ulicach. Miasta te twierdzą, że rowery elektryczne są niebezpieczne i przyczyniają się do zatłoczenia ruchu drogowego. Ponadto ciężkie baterie i elektrownie przyczyniają się do zanieczyszczenia środowiska. Obawy te doprowadziły do wprowadzenia zakazu w niektórych miastach, w tym w Guangzhou i Pekinie. Przeprowadzono jednak niewiele badań w celu określenia rzeczywistego wpływu rowerów elektrycznych na środowisko.
W badaniu przeprowadzonym w 2010 roku stwierdzono, że rowery elektryczne są konkurencyjne w stosunku do rowerów konwencjonalnych pod względem wpływu na środowisko. W szczególności, częściej były wybierane przez studentów z rodziny o wysokich dochodach. W badaniu nie stwierdzono jednak istotnych statystycznie różnic w preferencjach dotyczących sposobu podróżowania wśród studentek. Ponadto studenci z rodzin o niskich dochodach mieli mniejsze prawdopodobieństwo korzystania z e-bike’a.
Obecnie rowery elektryczne szybko zyskują na popularności. W miarę jak coraz więcej osób przesiada się na e-rowery, może to spowodować masową zmianę modalną w naszym systemie transportowym. Na przykład, pandemia COVID-19 może doprowadzić do ograniczenia transportu publicznego. Badanie przeprowadzone przez Jeneliusa i Cebecauera wykazało, że liczba osób korzystających z transportu publicznego spadła o 40 do 60 procent w różnych regionach.
Rowery elektryczne również zwiększają atrakcyjność programów bikeshare. Mogą one zmniejszyć wagę roweru, co czyni je mniej podatnymi na kradzież. Obecnie ponad pięćdziesiąt miast ma dostępne e-rowery, w tym Madison w Wisconsin. Oczekuje się również, że staną się one preferowanym sposobem dostaw na ostatniej mili w miastach. Rowery te nie emitują dwutlenku węgla i zajmują mniej miejsca na drogach niż samochody, są więc ekologiczną i realną opcją dostawy na ostatnią milę.
W badaniu przeanalizowano również zalety rowerów elektrycznych dla studentów. Najczęściej wykorzystywaną cechą jest mniejszy wymagany wysiłek fizyczny. Ponadto respondenci, którzy korzystają z rowerów konwencjonalnych, byli dwukrotnie bardziej skłonni do wyboru roweru elektrycznego. W badaniu stwierdzono, że studenci z 10-letnim doświadczeniem byli dwukrotnie bardziej skłonni do wyboru e-roweru niż studenci bez dekady doświadczenia. Dodatkowo, e-bike’i z komponentami ICT również były częściej wybierane przez studentów. Chociaż wyniki te nie są istotne statystycznie, to jednak wnioski są ważne dla branży rowerowej Agueda.
Rowery elektryczne są świetną opcją dla świadomych ekologicznie konsumentów. Dzięki zastosowaniu baterii o mniejszej energii, znacznie zmniejszają ilość ołowiu w środowisku. Rowery elektryczne są też znacznie szybsze od rowerów, mają większy zasięg. W rezultacie mogą zapewnić 60 procent więcej pracy w ciągu 20 minut – trzy do sześciu razy więcej niż autobus może w tym samym czasie. Jednak ta zwiększona mobilność ma swoją cenę.
Zmniejszają zanieczyszczenie powietrza
Rowery elektryczne przyczyniają się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza poprzez pomoc w redukcji emisji z samochodów. Samochody produkują ogromne ilości dwutlenku węgla, tlenku azotu i innych emisji, które przyczyniają się do globalnego ocieplenia. Emisje te są szkodliwe dla środowiska i powodują kwaśne deszcze. Zwiększają również ilość ozonu w powietrzu i zakłócają ekosystemy morskie. Rowery elektryczne pomagają ludziom pedałować bardziej efektywnie, co oznacza, że mogą uniknąć ruchu ulicznego i innych zanieczyszczeń.
Rowery elektryczne mogą być opłacalnym i przyjaznym dla środowiska sposobem podróżowania. Rower elektryczny może zmniejszyć Twój ślad węglowy nawet o 750 kg rocznie. Rowery elektryczne są również tańsze niż samochody. Międzynarodowe ceny ropy naftowej wciąż rosną, co sprawia, że warto rozważyć zalety rowerów elektrycznych. Wiele rządów oferuje nawet dotacje na posiadanie e-bike’a.
Rowery elektryczne zmniejszają zanieczyszczenie powietrza poprzez wyeliminowanie potrzeby używania gazu. Samochody napędzane benzyną produkują ogromne ilości zanieczyszczeń powietrza i powodują niską jakość wody. Mogą one również zmniejszyć Twój ślad węglowy, pomagając Ci zwiększyć aktywność fizyczną. Aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2 i otyłości. Może nawet poprawić Twoje zdrowie psychiczne.
Rowery elektryczne są lepsze dla środowiska niż samochody. Emitują tylko dwa do pięciu gramów dwutlenku węgla na milę, w porównaniu do 150 gramów CO2 w przypadku samochodu. To ogromna różnica w porównaniu z samochodami napędzanymi gazem i jeden z głównych powodów, dla których ludzie wybierają rowery elektryczne jako zrównoważony środek transportu.
Podczas gdy rowery elektryczne są wydajnym sposobem dojazdu do pracy, nie są pozbawione problemów związanych z zanieczyszczeniem powietrza. Niektórzy twierdzą, że zwiększają one zatory drogowe i powodują większe zanieczyszczenie powietrza. Dodatkowo, rowery elektryczne mogą zanieczyszczać pośrednio poprzez emisję z elektrowni i ciężkich baterii. W rzeczywistości, kilka chińskich miast zakazało używania rowerów elektrycznych na swoich drogach. Jednak bardzo mało badań zostało przeprowadzonych w celu określenia wpływu rowerów elektrycznych na środowisko.
Rowery elektryczne są doskonałym sposobem na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza w miastach. Zużywają mniej kalorii niż zwykły rower, co pomaga zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza i emisję dwutlenku węgla. Sprawiają również, że dojazd do pracy jest przyjemniejszy dzięki poprawieniu efektywności energetycznej. Oznacza to mniej czasu i wysiłku spędzonego w korkach. Im więcej osób wybiera rowery elektryczne jako środek transportu, tym bardziej zmniejszy się emisja dwutlenku węgla.
W porównaniu z samochodem, rower elektryczny zużywa taką samą ilość ołowiu jak akumulator samochodowy. W rzeczywistości, każdy akumulator roweru elektrycznego zawiera od 30 do 40 procent ołowiu! To niesamowita ilość ołowiu! Rowery elektryczne mają również kilka innych korzyści dla środowiska. Oprócz zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, rowery elektryczne mają mniejszy ślad węglowy niż samochody i produkują mniej gazów cieplarnianych.
Rower elektryczny zmniejsza zanieczyszczenie powietrza w miastach poprzez redukcję emisji dwutlenku węgla. Jego bateria odbiera pracę od pedałów wtedy, gdy jest to konieczne. Ułatwia to pokonywanie podjazdów i czyni rower atrakcyjnym dla osób starszych.